lørdag 16. februar 2013

En av tvillingene må nok sen-aborteres

Skulle tro at den overskriften var nok til å vekke avsky blant de fleste som noensinne har møtt et forsvarsløst barn, men selv om jeg kan love at det ikke er snakk om abort av en-frøede tvillinger så er det uansett fortsatt snakk om mitt forsøk på å plante et lite bonsai-tre på kjøkkenbordet. Og dersom det fortsatt var noen tvil inne i bildet så er det ikke snakk om sen-abortering av barn her så kvinnegruppa Ottar og hvem andre som enn som ville følt seg støtt av en slik spøk så kan de med andre ord sette høygaffelen tilbake i fjøset og fortsette med hva enn de holdt på med da mobiliserings-alarmen først ble utløst.

De av dere som mot formodning hadde fått med dere innlegget mitt om at plantingen min førte til to voksende trær, se Det ble en tvilling!, istedenfor ett i en lite krukke beregnet for ett bittelite tre så har dere også fått med dere diskusjonen om hvilke av disse som måtte bøte med livet for at den andre skulle overleve. Så for å forlenge spenningen i god gammel stil lister vi igjen opp kandidatene som er oppe til eliminering i denne første og siste runden:
  • Den svake og mindre tvillingen, som etter all sannsynlighet etter å ha vokst opp i skyggen kommer til å bli en onde tvillingen. De onde tvillingene vil, dersom man skal legge tradisjonell kiosk-litteratur til grunn, før eller siden føre til både sin egen og den andre tvillingens undergang.
  • Den sterke tvillingen har størst sjanse til å overleve, men for alle av oss som har følt motgang på et eller annet tidspunkt i livet så er det mot vår natur å heie på den sterkeste. Har også større sjanse til å overleve abortens videre ferd gjennom søppelsjakten og så potensielt sett gjennom et kildesorteringsanlegg der den muligens kan ha muligheten til å vokse frem fra komposthaugen.


Eventuelle stemmer som kom inn på forrige innlegg angående hvilke av disse som skulle drepes er blitt telt opp og sammenlagt med stemmene som kom inn via uoffisielle kanaler så var resultatet åpenbart. Hva resultatet var unnlater vi å nevne i noe mer detaljert form, men jeg mistenker at noe valgfusk kan ha vært inne i bildet så jeg ignorerte det bare - det svake treet må forlate sitt nåværende hjem for en mer usikker skjebne.

Jeg nappet ut det svake treet, og på den måten var det større og sterkeste treet garantert sin beste mulighet for overlevelse gitt de forutsetningene det er tvunget til å leve under. Den enkle stakkarslige roten var muligens roten til ondskapen i denne lille krukken, men følelsene lot meg ikke tråkke noe mer på den svakere parten og tillot meg dermed ikke å overlate den til sin skjebne uten å i det minste forsøke meg på en livreddende operasjon. En krukke med hull i bunnen hadde jeg ikke, så erstatningen ble en rund plast-eske kombinert med en hurtig-roterende borr. Noe jord ble stjålet fra en av potte-plantene overlatt til min omsorg etter at min forrige samboer forlot oss begge, men antok at den ville sagt noe dersom den hadde så mye imot dette - uansett var det for ett godt og potensielt livreddende formål. Noen få minutter senere var resultatet som vist nedenfor.


Hvorvidt begge plantene, eller forhåpentligvis i det minste en av dem overlever er fortsatt skrevet i stjerne-himmelen (i det minste for de som måtte ha en tro på astrologi). Og som en passivt-praktiserende kristen så burde jeg sikkert kunne en passende bønn som kunne benyttes for øyeblikket, men den jeg husker handlet om daglige brød, eller noe i den dur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar