torsdag 18. mai 2017

RC2014 IDE Compact Flash (revidert prototype)

Dette er et innlegg relatert til RC2014 og vil mer eller mindre være mine egne notater relatert til denne oppdaterte versjonen av RC2014 IDE Compact Flash-modulen.

RC2014 IDE Compact Flash

Har tatt en nærmere titt på andre Compact Flash (CF) kort som har vært utviklet for bruk sammen med Z80-baserte datamaskiner, ser ut til at disse løsningene legger på ekstra logikk for å kombinere direkte kombinere IOREQ med RD samt IOREQ med WR for å få de tilsvarende IORD og IOWR signalene.

(Designskisse, tilgjengelig i PDF-format

Ikke sikker på om dette gjør noen stor forskjell i og med at prototypen jeg loddet sammen på altfor lang tid tilsynelatende fungerte (det vil si; ETTER at jeg stokket om alle dataledningene slik at de ikke var bak fram). Uansett, det å bestille og få produsert nye PCB-er koster penger i tillegg til at de produsentene jeg har råd til er rundt en måned unna i postgang. Med andre ord... Jeg har råd til å bruke 5 kroner ekstra i komponenter for å unngå problemer jeg ikke har opplevd, bare for sikkerhetens skyld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar