fredag 26. mai 2017

RC2014 IDE Compact Flash (PCB)

Dette er et innlegg relatert til RC2014 og vil mer eller mindre være mine egne notater relatert til denne oppdaterte versjonen av RC2014 IDE Compact Flash-modulen.

RC2014 IDE Compact Flash (PCB)

Hvis du bygger den så vil folket strømme til, eller noe lignende var det vel noen som sa en gang etter inspirasjon av noe som sto i bibelen (store båt, mye vann og alle dyr ombord mens menneskeheten generelt sett druknet). Oversatt til dagens valuta og kultur så vil det si at dersom du brifer med kredittkortet så får du ting levert til postkassen!

It's here! Wrapped in plastic!

Med denne tidens obligatoriske Twin Peaks-referanse unna veien, så er det på tide å gripe fatt i leveransen av de fabrikerte PCB-ene til RC2014 IDE Compact Flash-modulen som jeg bestilte 15. mai sent på kvelden fra seeedStudio.com. Kortene ble satt i produksjon allerede dagen etter og sendt derfra 22. mai og med DHL som leverandør så suste den fra Shenzhen til Tromsø med mellomlandinger i Hong Kong, Leipzig, København, Oslo og Trondheim på i underkant av fire dager.

PCB-ene må jeg si er et skikkelig løft fra prototypen jeg snekret sammen tidligere, men den fungerer tilsynelatende likedan selv om jeg ikke kan tro noe annet enn at over tid vil det nok vise seg å være en del mer solid. Man kan sikkert også si noe om jeg så langt ikke har brukt så veldig mye energi på å få komprimert innholdet på selve kortet, noe som gjerne viser seg i at det til tross for en brøkdel av "innholdet" så har det fortsatt dobbel høyde sammenlignet med de andre modulene - på den andre siden er prisen den samme så lenge man holder seg under 10 cm i høyde og bredde.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar