lørdag 15. april 2017

Erfaringer med Wish.com

Skrev tidligere et innlegg om handel av rimelige varer med opphav i Kina, men den ble i kjent stil såpass lang at jeg måtte se meg nødt til å dele den opp i flere deler. Omtalt her er nettbutikken Wish.com.

Wish.com

Har ikke handlet så veldig mye herfra da de er relativt ny på markedet og inntil nylig foregikk alt av handel utelukkende via mobil-appen deres. For å være helt ærlig så trodde jeg hele greia var en svindel ettersom prisene virket litt for lave til å være helt realistisk, men ble etter hvert tvunget til å gjøre et forsøk på handel herfra ettersom det var enkelte ting jeg ikke fant noen annen plass.

I likhet med AliExpress så er dette et nettsted der du i realiteten handler fra en hel haug med småbedrifter så kontrollen på hva som selges er ikke all verden, de er inntil en viss grad nødt til å stole på bedriftene de samarbeider med. Uansett finner du hva enn du måtte ønske her, bare ikke melk og brød og sånt.

Av 5 produkter kjøpt herfra var 2 av dem forfalskninger som jeg ikke kunne bruke til noe, men så var dette vel å merke tilfeller der jeg egentlig burde vite bedre (noen ganger er det en altfor god deal). Fikk enkelt refundert pengene ved å kontakte kundesenteret, klikk på "kontakt support" direkte fra ordrehistorikken og er det bare å tegne og forklare hva som er galt så ordner det seg.

Kundesenteret jeg var i kontakt med var enten fra Norge, eller så skriver de over middels godt Norsk så er man litt yggen på å handle fra utlandet virker dette som det beste av to verdener. Betaling utføres via Klarna, ønsker man ikke å gi dem kredittkortet så kan man isteden betale med faktura uten at dette koster noe ekstra (14 dager betalingsfrist så her må du enten betale og få refundert senere dersom noe går galt i leveransen, eller gi beskjed før fristen går ut).

Må nevnes at mobil-appen er noe av det mest masete rotet jeg har vært borti, så enten må man avinstallere denne og handle på PC-en eller grave i menyene for å fjerne konstante meldinger om rabatt ditt og rabatt datt. Utover det, så virker dette som en rimelig trygg plass å handle - kreditt-kortet ditt er trygt selv om det får noe slitasje underveis, og med et Norsk kundesenter å klage til så er man ikke redd for å betale for forfalskninger heller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar