tirsdag 27. november 2012

Halvveis!

Da var den første milepælen nådd siden jeg første gang etter ett langt fravær turte å nærme meg en badevekt  mer eller mindre samtidig som at jeg meldte meg inn på nettstedet www.vektklubb.no, noe som forøvrig skjedde 23. august 2011. Ønsket om å bli litt tynnere og komme tilbake til ett sunnere liv oppstod noen måneder tidligere enn dette så det var noen kiloer som forsvant før registreringsprosessen på nettsiden tvang inn bruken av vekten.

Nok om starten av prosjektet for det var ikke hensikten med denne bloggposten til tross for at iboende frykt for badevekten sikkert er ett problem som kunne hatt det godt av litt mer dedikert kvalitetstid. Uansett opprinnelse for dette lille prosjektet så har jeg nå nådd halvveis ved at vekttapet har passert 20 kilo så da har jeg kun den vanskelige halvdelen igjen, men noen fordeler kan vel nevnes i forhold til fremgangen:
  • Folk har en enorm trang til å kommentere på forskjellen, og selv om jeg ikke synes det er så veldig nøye å fokusere så mye på utseendet så betyr det at iallefall for øyeblikket slipper jeg å diskutere ting slik som seriefinalen i fotball (vi tapte mot ett lag jeg ikke hadde hørt om) eller om en eller annen fyr som har dedikert livet sitt til å kontrollert falle nedover fjellsider, med ski på, 200 millisekunder raskere enn eller annen fyr jeg aldri har hørt om
  • Får ikke lenger vondt i knærne av å sitte 2 timer i ro på en kinovisning
  • Sover bedre om natten
  • Samboeren, familie og Skybert maser mindre, eventuelt mer - alt etter hvorvidt de tar det som ett tegn på at teknikken fungerer
  • Kan lukke igjen den øverste knappen i skjortene mine, men hvorvidt dette er en trend som fortsetter får vi se når jeg har fått fatt i noen skjorter i riktig størrelse
  • Alle dressene, buksene og mesteparten av skjortene mine er klare for donasjon til Fretex da ingenting av dette passer lengre
    • Enklere å erstatte da jeg nå faller inn under de vanlige Dressmann-størrelsene. Har tenkt over det, men nei... hater fortsatt tanken på å traske rundt på ett kjøpesenter for å handle klær.
Kan kun håpe på at prosjektets andre fase blir like vellykket, noe som for min del vil si å fjerne 20 kilo mer og dermed komme tilbake til vekten jeg hadde på barneskolen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar